Wednesday, September 23, 2009

Katherdal St Farncis Xavier , Keningau dapat 2 buah motor
















Keningau : Katherdal St Francis Xavier disini menerima dua buah motorsikal jenis Modenas sumbangan dari Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) melalui Presidennya Tan Sri Joseph Kurup yang juga merupakan Ahli Parlimen Pensiangan dan juga Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar .
Di majlis penyerahan , Kurup berkata sumbangan dua buah motor itu akan digunakan untuk tujuan pelayanan gereja itu.
Kurup yang juga Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) berkata, kerajaan sentiasa memberikan bantuan kepada badan bukan Islam seperti gereja Katolik. Bagaimanapun katanya, setiap peruntukan itu ada proses dan mengambil masa.
“ Sebagai umat inilah tanggungjawab kita kepada pelayanan gereja, membantu orang kita,” kata Kurup merujuk kepada ketikis-ketikis di kawasan luar Bandar yang memerlukan pengangkutan bagi tujuan berkhidmat kepada rakyat.
Sumbangan itu diterima oleh Uskup Datuk Cornelius Piong dan dihadiri oleh ahli Majlis Pastoral yang diketuai oleh Maria Kuntiou , Timbalannya Mathius Manang.

( kelihatan dalam gambar ) Bishop Keningau, Datuk Cornelius Piong melihat motorsikal yang disumbangkan oleh Kurup terhadap Katherdal St Franxis Xavies disini.

No comments: