Sunday, October 17, 2010

ADUN Sook agihkan bantuan bibit getah

Ellron sampaikan bantuan bibit getah kepada salah seorang penerima , disaksikan PKR Sook, Charles Ikang.


Keningau : Lima buah kampung dan sebuah koperasi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sook menerima bantuan bibit getah dari wakil rakyat tersebut.
Bantuan bibit getah itu melibatkan 96 penerima dengan agihan 9610 bibit getah.
Majlis penyerahan itu diadakan di perkarangan Pejabat Daerah Kecil Sook yang turut sampaikan sendiri wakil rakyatnya, Datuk Ellron Angin. Turut sama dengan beliau wakil dari Pejabat Daerah Kecil Sook, Chong Man Loi dan Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) Sook, Charles Ikang.
Menurut Ellron yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar, bantuan bibit itu adalah bantuan dari tabung ADUN , sebagai satu usaha untuk membasmi kemiskinan di kawasan itu secara berperingkat melalui penanaman getah.
"Bantuan ini adalah untuk setiap tahun dan diharap penerimanya memanfaatkan bantuan ini dengan baik," kata Ellron. Beliau menegaskan bahawa bantuan itu adalah untuk semua yang telah memohon dan layak menerimanya.
"Tidak ada istilah bantuan tidak adil , kerana kita memberi bantuan seumpama ini setiap tahun ," kata Ellron.JPenerima bantuan itu ialah Koperasi di Kg.Bomboi serta lima buah kampung iaitu Kg.Keranaan Baru, Kabuan, Binuwou Tengah, Johan Jaya, Terelebou.
Pegawai di Pejabat Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat, Ramian Ayub berkata, bagi mereka yang mahu membuat permohonan bibit getah melalui DUN Sook boleh mendapatkan borang di pejabat berkenan

No comments: