Tuesday, October 26, 2010

BADMINTON PERSAHABATAN PEMUDA PBRS SOOK


Keningau : Pergerkan Pemuda N.37 Sook terus bergiat aktif dengan kegiatan riadah yang bermanfaat. Pergerakan Pemuda yang diketuai oleh Kahirin Bador telah selain aktif mengadakan perlawanan persahabatan dengan kumpulan-kumpulan belia di daerah ini , terbaru telah mengadakan perlawanan persahabatn badminton dengan kelab badminton Sook.
Kahirin berkata, aktiviti riadah pergerakan pemuda itu dengan bersukan bersama kumpulan-kumpulan sukan atau belia adalah bertujuan untuk merapatkan hubungan antara kedua-dua pihak, disamping usaha parti untuk terus dampingi rakyat pelbagai golongan.
“Dengan mengaakan program-program seumpana ini menunjukkan tekad dan usaha kami untuk terus mendampingi rakyat melalui aktiviti kesukanan,” kata Kahirin. Dimana baru-baru ini juga pergerakan pemuda telah bekerjasama Dengan Jabatan Belia dan Sukan menganjurkan sukan futsal 1Malaysia di peringkat parlimen Pensiangan.
Dalam pada itu Kahirin juga menegaskan , selain mendampingi dan mengeratkan silaturahim dengan rakyat serta golongan belia di kawasan ini, Kahirin juga berkata ia adalah bertujuan untuk memertabatkan bidang sukan seperti badminton sebagai satu aktiviti yang menyihatkan.
Beliau juga berharap Kelab Badminton Sook yang diterajui oleh En Musini Sidek akan terus mempergiatkan usaha untuk memartabatkan sukan badminton di peringkat sook.

No comments: