Sunday, December 12, 2010

Jaga nama baik RELA : Kurup

Kurup bersama dengan anggota RELA Mukim Pagalungan.
Bersama RELA dari Mukim Pensiangan

Juara Keseluruhan acara tahunan RELA dari Mukim Nabawan.


YB bersalaman dengan anggota RELA turut kelihatan Mohd Bakri.



Nabawan : Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) telah banyak memberi sumbangan dalam menjaga keselamatan persekitaran dan khidmat pasukan itu sangat dihargai.
Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Kolonel Kehormat Tan Sri Joseph Kurup berkata, oleh itu anggota RELA harus berdisplin dalam menjalankan tugas dan menjaga nama baik pasukan itu.
Kurup yang juga Ahli Parlimen Pensiangan berkata demikian di Majlis Penutupan Acara Tahunan RELA Daerah Nabawan dan Sesi Dialog. Turut hadir Major RELA , Mohd Bakri Baily.
Acara tahunan itu disertai oleh anggota RELA sekitar daerah mengikut mukim.
Kurup berkata, acara seumpama itu bukan sahaja merapatkan hubungan sesama anggota RELA dari mukim-mukim juga dapat berpeluang untuk bertukar-tukar pandangan dan fikiran.
“Kerajaan sememangnya sangat menghargai peranan yang dilakukan oleh RELA, dan saya sendiri sangat berterima kasih dengan pasukan ini yang saya serimg lihat di mana-mana majlis ,” kata Kurup.
Dalam pada itu Kurup juga meminta RELA sentiasa mempertingkatkan kemahiran.
“Kamu adalah benteng Negara , kamu juga bertanggungjawab dalam mengurangkan jenayah ,” kata Kurup.
Beliau juga menegaskan bahawa RELA masih releven dan masih dikehendaki oleh masyarakat.
“Saya ucapkan syabas kepada pasukan RELA kerana mereka bertugas dengan baik dan menjaga kita dalam mana-mana majlis yang dianjurkan,” kata Kurup.
Sempena acara tahunan itu RELA dari Mukim Nabawan telah memenangi secara keseluruhan, Mukim Pagalungan di tempat kedua dan Ketiga Mukim Pensiangan.

No comments: