Friday, December 31, 2010

Piala Presiden PBRS tarik 45 penyertaan, tahun hadapan hadiah dinaikkan

Pasukan Tumulai FC dari Nabawan juarai Piala Presiden PBRS

Keningau : Pertandingan bola sepak Piala Presiden PBRS akan diteruskan pada tahun hadapan berikutan sambutan yang amat menggalakkan pada Siri ke 3 tersebut.
Pengerusi Penganjur yang juga Ketua Pergerakan Pemuda PBRS .37 Sook, Kahirin Bador berkata, pihak penganjur menerima 45 penyertaan pasukan dari sekitar pedalaman sempena pertandingan itu.
“Atas sambutan hangat itu kami akan menaikkan hadiah yang lebih lumayan pada Siri ke 4 pada tahun hadapan,” ujar kahirin.
Dalam pada itu semasa merasmikan Kick Off sebagai tanda permulaan pertandingan Piala Presiden tersebut, Presiden PBRS, Tan Sri Joseph Kurup mahu agar lebih banyak pemain dari pedalaman diketengahkan di peringkat pusat kerana telah terbukti , kawasan itu telah banyak melahirkan pemain berbakat.
Sepanjang perlawanan itu diadakan pihak Pemuda PBRS turut mengadakan pendaftaran pemilih baru di kalangan belia.
Johan Piala Presiden PBRS ialah pasukan Tumulai B FC (Piala Pusingan, Piala Iringan, Medal & RM 800); Naib Johan: Biah Skim(Piala Iringan, medal, rm 600); Ketiga:. Inandung FC(piala iringan, medal, RM 300); Ke-empat pasukan Sefa FC (medal, rm100). Manakala SEFA FC memenangi kategori pasukan terbaik.

Menurut Kahirin, pada pertandingan Piala Presiden siri ke - 4 tahun hadapan , hadiah telah dinaikkan kepada :

Johan : RM3000

Naib Johan : RM2000

Ketiga: RM1000

Ke empat : RM500


No comments: