Monday, July 11, 2011

Pemuda PBRS teruskan tradisi gotong royong













Keningau : Program gotong royong mampu meringankan kerja apatah lagi ianya mendapat kerjasama dari penduduk kampong. Sementara prpgram yang dilaksanakan adalah melibatkan kepentingan kampong itu sendiri.
Ketua Pemuda PBRS Sook, Kahirin Bador berkata, gotong royong telah menjadi amalan terutamanya di kawasan luar Bandar, dan ianya mengukuhkan kerjasama dan toleransi di kalangan penduduknya.
Beliau berkata demikian ketika mengadakan gotong royong memagar kawasan perkampungan di Kg.Pulutan, Sook disini bersama Pergerakan Pemuda PBRS dan masyarakat di kampong tersebut.
Katanya, selain memagar kawasan kampong,mereka turut memagar kawasan paun untuk mengelakkan binatang ternakan penduduk terlepas ke kawasan lain
Turut bersama dalam program itu ialah Ketua Kampung, Junis Antaim dan Pengerusi Jawatan Kuasa Keselamatan Kampung, Azmain Antaim turut serta Setiausaha Pergerakan Pemuda, Ramian Ayub.
Sebanyak 100 buah gulung dawai mata punai telah digunakan untuk tujuan tersebut. Selain dari itu PBRS turut menyumbangkan 2 buah mesin rumput.
“Pemuda PBRS menyanjung tinggi konsep gotong royong dan ianya terbukti memberi kebaikan kepada semua. Kita dapat ringankan kerja dan masa,” ujar Kahirin.

No comments: