Thursday, July 1, 2010

ADUN Sook mahu lebih banyak RT ditubuhkan


Ellron menerima cenderahati berupa parang hasil buatan kampung Penagatan Ulu
dari Pengerusi KRT, Khairil Abdullah

Keningau : Wakil Rakyat Sook , Datuk Ellron Angin mahu lebih banyak Rukun Tetangga (RT) ditubuhkan di Daerah Kecil Sook. Ellron yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar berkata, beliau mahu RT diperluaskan di kawasan itu agar rakyat lebih memahami erti perpaduan serta lebih memahami bagaimana kerajaan mengurus pembangunan di sesebuah kampung.

Ellron berkata demikian ketika merasmikan Majlis Juara Perpaduan anjuran KRT Kg.Penagatan Ulu dan Badan JKKK Kg.Penagatan Ulu disini. Turut hadir sama ialah Masri Rayner , Pegawai Jabatan Perpaduan Daerah Keningau.

Hanya terdapat dua buah kawasan Rukun Tetangga ditubuhkan di Kawasan N.37 Sook setakat ini .

Kata Ellron , sehingga kini masih terdapat pemimpin-pemimpin masyarakat tidak tahu bagaimana pengurusan sesebuah pembangunan serta banyak kesilapan dan tafsiran salah berlaku di kalangan pengerusi JKKK serta badan JKKK yang sepatutnya tidak berlaku.

"Masih ada yang punya tanggapan negatif terhadap kerajaan dan wakil rakyat, yang sepatutnya tidak berlaku jika mereka tidak mempunyai persepsi seumpama itu," kata Ellron yang juga Timbalan Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS).

katanya, persepsi negatif menyebabkan perpaduan tidak rapat, jika berterusan akan menjauhkan pembangunan.

Dalam pada itu Ellron juga meminta penduduk dan rakyat Sook agar turut serta dalam pembangunan RMK 10.

"Kita telah kemukakan pembangunan prpjek-projek kecik RMK10 Sook yang bernilai RM90 juta, saya tidak mahu ada yang tercicir. Jika ada idea dan cadangan jumpa kepada kami," kata Ellron.

No comments: