Thursday, July 29, 2010

Jambatan dan jalan raya akan diperbaiki : Kurup

Kurup mengambil gambar jambatan bekas laluan lori balak di Kg.Binanun
yang digunakan oleh penduduk sebagai jalan perhubungan utama.
Keningau : Ahli Parlimen Pensiangan , Tan Sri Joseph Kurup berkata wakil rakyat kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah wakil rakyat yang sentiasa mendampingi rakyat ,dan sentiasa berusaha untuk memastikan keselesaan rakyat sebagai perkara utama.

Kurup yang juga Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar berkata, masalah perhubungan di kawasan ulu Mukim Nabawan melibatkan masalah jalan raya dan jambatan telah disiasat oleh pegawainya disusuli oleh lawatan beliau sendiri.

“Jika saya tidak prihatin saya tidak akan datang sendiri untuk melihat keadaan disini dan merasai kesusahan rakyat,” ujar Kurup yang melakukan lawatan ke Kg.Pohon Batu sempena Program Perkhidmatan Unit Bergerak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di sini.

“Saya telah melihatnya sendiri dan keutamaan saya ialah memperbaiki jambatan terlebih dahulu kerana itulah yang paling penting, “ kata Kurup. bagaimanapun kata Kurup, beliau juga telah mengarahkan para pegawainya untuk menyiasat kedudukan jalan bekas jalan kayu balak tersebut.

sempena lawatan beliau ke kawasan Mukim Nabawan itu melalui Jalan Bt.22 , Kurup turut memantau beberapa buah kampung berhampiran dengan diiringi oleh Penolong Pegawai Pembangunan Daerah Nabawan, Aloysius Anthony serta CDO N.38 Nabawan,Ibrahim Andipoh.

Penduduk di kampung Pohon Batu juga telah berdialog dengan Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) dan Kurup telah memberi perhatian kepada hasrat penduduk di kampung itu yang mahu menternak itik, kambing dan kolam ikan.

No comments: