Thursday, July 8, 2010

Ibu tunggal terharu dibantu‏

Kahirin menyampaikan bantuan zink PBRS kepada Pn.Rose

Keningau : Puan Rose Fatimah Samudin, 57 di Kg.Penagatan Laut, merasa terharu sehingga menitiskan air mata apabila tidak menyangkakan kedatangan rombongan dari Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) adalah untuk menghantar bantuan zink dan beruti kepadanya. Ibu tunggal itu bersama dengan 8 anggota keluarganya yang hidup dalam serba kekurangan , melalui satu saat yang sukar apabila atap rumah mereka diterbangkan angin petang rabu.

Wakil dari Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) diketuai Exco Pemuda, Kahirin Bador, Setiausaha Pemuda Bahagian Sook, Ramian Ayub dan Exco Wanita ,Rozie Jumat menghantar bantuan berupa zink dan beruti kepadanya disini tengahari khamis.

Rose berkata, beliau merasa terharu kerana semasa angin kuat yang berlaku pada petang kelmarin (7hb) seseorang yang bernama , Charles Ikang mengambil gambar keadaan rumahnya dalam keadaan hujan. Charles ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) N.37 Sook yang juga Setiausaha EXCO Pemuda PBRS Pusat.

"Dan pada hari ini, bantuan berupa zink dan beruti disampaikan bagi meringankan beban yang dihadapi oleh saya kerana atap zink rumah saya ini diterbangkan angin," kata Rose.

Katanya hidup beliau sememangnya susah kerana suaminya telah lama meninggal dunia, sementara anak-anak beliau masih muda, dan perlu ditanggung.

"Saya berterima kasih kepada PBRS dan Wakil rakyat yang memberikan bantuan ini.Semoga kamu di berkati Tuhan," luah Rose.

No comments: