Thursday, January 28, 2010

1683 Borang Subur diterima di Pejabat Perhubungan Parlimen 182 Pensiangan

Vincent bersama dengan para pegawai perhubungan dalam satu penyerahan
borang Subur yang akan dimajukan ke pihak MMP untuk tindakan seterusnya.

Keningau : Hasil inisiatif Pejabat Perhubungan Parlimen Pensiangan sebanyak 1683 borang permohonan baucer beras Program Beras Untuk Rakyat (Subur) diterima sejak program itu dilancarkan Disember lalu. Borang-borang itu akan diserahkan kepada Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen (MPPP) untuk tindakan seterusnya.

Ketua Pegawai Perhubungan di Pejabat Parlimen Pensiangan, Vincent Lee berkata, rakyat datang ke pejabat perhubungan untuk mendaftarkan diri, dan dikendalikan oleh para pegawai mengikut mukim, selain dari itu pendaftaran juga dilakukan di setiap lawatan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen di kawasan itu.

“ Ini adalah salah satu usaha Pejabat Perhubungan Parlimen Pensiangan agar rakyat di kawasan ini tidak ketinggalan dalam program Subur,” ujar Vincent dalam satu majlis penyerahan borang-borang permohonan Subur oleh para pegawai perhubungan bagi Daerah Sook, Daerah Nabawan dan Daerah Kecil Pagalungan di Pejabat Parlimen Pensiangan disini.

Dalam pada itu kata Vincent, pihak beliau juga turut membuat semakan e-kasih secara online terhadap pemohon.

Bagaimanapun kata Vincent jumlah itu tidak termasuk borang permohonan yang diterima oleh Pertubuhan Peladang Kawasan Sook/Nabawan atau agensi yang lain. - Rozie Jumat

No comments: