Monday, May 24, 2010

Cornelius terajui PBRS N.34 Liawan




Keningau : Kesetiaan dalam parti adalah sikap terpuji yang menunjukkan ketabahan dalam perjuangan politik. Timbalan Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) , Datuk Ellron Angin berkata, PBRS menghargai kesetiaan ahli-ahlinya, walaupun di kawasan itu , parti tersebut tidak mempunyai kedudukan (wakil rakyat) tetapi terus bersama menyokong perjuangan Barisan Nasional (BN).
Ellron berkata demikian ketika mempengerusikan Mesyuarat Penstrukturan Semula PBRS N.34 Liawan di sebuah hotel disini. Turut bersama Setiausaha EXCO Pemuda PBRS Pusat, Charles Ikang dan Ahli Majlis Tertinggi PBRS, Christopher Musa serta beberapa pemerhati dari PBRS N.37 Sook.
Ellron berkata, usaha untuk menstrukturkan semula Bahagian PBRS Liawan akan lebih memperkasa dan menguatkan BN di kawasan itu.
“PBRS menghargai kesetiaan para penyokong, kita juga mempunyai peluang dan kita ada kedudukan dalam kerajaan,” ujar Ellron. Apa yang paling penting kata Ellron yang juga Wakil Rakyat Sook, parti tersebut haruslah diperkukuhkan , dan pemimpinnya harus berkhidmat kepada rakyat dan ahli-ahlinya.
Menurut Ellron, PBRS juga mengemukakan cadangan penambahan kerusi dan keahlian parti itu juga semakin bertambah di seluruh negeri.
Sempena penyelerasan semula itu, Cornelius Lasim dilantik sebagai Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian , Petrus Indi Raymond dengan Naib 1 Hutton Minggit dan Naib II, Mamit Suandi. Sementara AJK induk yang dipilih ialah Lasil Lotos, Jani Badak, Jominol Paidi, Jamil Ariffin dan Caroline Udang @ Norfadillah Abdullah.

No comments: