Tuesday, May 18, 2010

Ratu Unduk Ngadau Daerah Kecil Sook 2010

Ratu Unduk Ngadau Sook … Bernadette (tengah) diapit oleh Suzila (kanan) dan Isabella (Kiri)

Keningau : Jawaban bijak seorang pelatih guru mengenai menangani masalah social di kalangan belia masakini berjaya menobatkannya sebagai Ratu Unduk Ngadau Daerah Kecil Sook sempena Pesta Kaamatan peringkat daerah itu baru-baru ini.
Bernadette Fontaine Binagua, 21, dari Kg.Susulat, Sook berjaya mengenepikan saingan 18 peserta yang lain. Namun ramai yang berpendapat tahun ini peserta-peserta Unduk Ngadau Daerah Kecil Sook terdiri dari peserta yang berkualiti dan mempunyai ketrampilan masing-masing. Menyebabkan peserta menggunakan kelebihan dan kebijakan masing-masing untuk menarik markah.
Bernadette, pelatih di Maktab Perguruan Keningau , berkata kerajaan harus mengikut rentak belia masakini dengan membenarkan tarian shuffle dikalangan remaja dan menyediakan grafifi untuk remaja meluahkan perasaan mereka bagi mengelakkan vandalism.
Tempat kedua dimenangi oleh Suzila Amik, 19, dari Kg.Tulid Sook dan Ketiga Isabella Dominikus, 21, dari Kg.Susulat, Sook. Pemenang ditangga ke empat hingga ke tujuh Sindeylailah Obreen,23, Lennytah Dainis, 22, Morney Chong dan Nelly Cleophas Gorotud, 23.
Hadiah-Hadiah disampaikan oleh Isteri Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar yang juga Ahli Parlimen Pensiangan, Puan Sri Melinda Kurup dan Datin Maria Angin, Isteri Kepada ADUN Sook yang juga Pembantu Menteri Pelancongan , Kebudayaan dan Alam Sekitar.

No comments: