Saturday, May 8, 2010

Pertingkatkan sokongan terhadap kerajaan : Kurup

Kurup disertai PJKKK Kg.Bukit Merah , Rapian Emin memantau jalan-jalan ke kebun termasuk dibawa oleh pasukan pacuan empat roda di kampung itu.

Keningau : Rakyat di kawasan pedalaman diminta untuk terus bersatu dan mempertingkatkan sokongan mereka kepada parti parti kerajaan yang telah membuktikan keupayaan dalam menjaga dan melindungi rakyat.

Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) , Tan Sri Joseph Kurup berkata, berkat sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN) maka lebih banyak pembangunan dapat disalurkan kepada mereka.

Kurup yang juga Ahli Parlimen Pensiangan berkata, kawasan luar bandar telah diberikan keutamaan oleh kerajaan Persekutuan ,oleh itu sokongan padu dari rakyat untuk melihat pembangunan itu dapat dilaksanakan demi kebaikan mereka haruslah diperkasakan.

Beliau berkata demikian ketika berucap sempena majlis pemimpin bersama rakyat di Kg.Bukit Merah, Sook disini.

Kurup yang juga Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, berkata, penambahan keahlian PBRS di kawasan itu juga membuktikan rakyat sedar BN adalah saluran terbaik untuk menyampaikan dan menyelesaikan masalah.

Turut hadir di majlis itu Wakil Rakyat Sook, Datuk Ellron Angin yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar.

Kurup semasa lawatan itu dibawa oleh pasukan persatuan pacuan empat roda mengelilingi kawasan perkebunan yang meminta peruntukan pembaikan jalan.

No comments: